www.tvquran.com

Tuesday, September 4, 2007

اسفه جداااااااااااااا



اسفه جدااااااااااااااااا ليكوا
طبعا اعتذار كبير على التأخير ده
وشكر أكبر لكل الناس اللى سألت عليا بس والله كان عندى ظروف كتير كانت سبب فى التأخير ده
اولا ان الايام دى بعزل -عقبال عندكم- من شقتنا اللى بقالى سنين عايشه فيها من ساعة ما جيت مصر(نسيت اقولكم انى من مواليد ليبيا)ولحد ما بقى عندى 23 سنة, وهنروح شقة فى شارع فيصل وانتوا بقى طبعا عارفين التعذيب اللى موجود هناك بسبب الزحمه ربنا يستر.
طبعا انتو مش متخيلين الموضوع صعب ازاى لما تلاقى نفسك فجأة كده تسيب ذكريات 20 سنة كده وترميها ورا ضهرك شئ صعب اوى,وانك تتعود على مكان جديد ده الشئ الاصعب.
ثانيا ان حاليا ابتديت شغل فى مشروع التخرج بتاع الكورس , انا خايفه تطلع روحى قبل ما اخلصه اصل يا جماعه اختكم اول مرة تعمل مشروع تخرج لانى كنت فى كلية نظريه فالموضوع صعب جدا عليا , انتوا مش متخيلين انا محتاجه دعواتكم قد ايه ادعولى جامد فى الايام المفترجه دى.
ثالثا انى كنت زعلانه بسبب تغيب بعض المدونين اللى بعزهم جدا عن مدوناتهم وهما اتنين وبجد انا زعلانه جدا وهم عارفين كده,وانا بقى مستنياهم يرجعوا عن قراراتهم دى لانى بجد مفتقده تدويناتهم الجميلة اوى.
طبعا انا عارفة انى اى اعذار فى الدنيا متكفيش عشان تسامحونى بس ان شاء الله هنزل بوست قريب عشان يبقى اعتذار رسمى
شكرا انكم استحملتوا انكوا تقروا البوست للاخر
تحـــــــــــــــياتى للجميع

23 comments:

rack-yourminds said...

اولا حمدالله علي السلامه....

هو فعلا صعب كتير علي الواحد انه يعزل من مكان عاش فيه معظم ايام عمره بس يلا معلهش ان شاء الله تلاقي السعاده كلها في فيصل

ان شاء الله ربنا يوفقك في مشروع التخرج وتجيبي ميه ميه هههه


حكاية غياب المدونيه او تفكيرهم في غلق مدونتهم انتي عارفه انا برفض هذا وبرفض حتي مجرد التفكير في هذا ,انا مش لاقي سبب مقتع للي هما بيفكرو فيه ده,اتمني انهم يرجعوا لينا تاني



يلا بقي منتظرين موضوعاتك القويه


يااااه الواحد تعب من قراية البوست ههههه يلا مش مهم نستحملك شويه

تحياتي لكي بيرو

Doba said...

حد يروح دلوقتى برجليه شارع فيصل - ده انا مستنية اليوم اللى نقدر نخرج منه من زحمته حقيقى ربنا معانا ومعاكو - اهو ادينا بنتعلم الصبر

ربنا يوفقك فى مشروعك ويرجعلك اصدقاءك عن قراراتهم ويرجعو ينورو المدونات دايما

قبل متعملى اى حاجة صلى لربنا ركعتين بنية قضاء حاجة وانشاء الله ربم هيوفقك

تحياتى -- هبة

شمعة أمـــــل said...

واحد باشا
منورنا كده دايما
للاسف انا هضطر اديلك لقب المدون الذهبى
بس يظهر انى هسحبها تانى عشان موضوع ميه ميه ده
طبعا بالنسبه لغياب المدونين فانت عارف انا كنت مضايقه قد ايه ومازالت
بس انا عندى امل فى الله انهم يرجعوا تانى
شكرا ليك

شمعة أمـــــل said...

Doba
*****
هعمل ايه بقى مجبرة
انا عارفه فيصل قد ايه زحمه بس هنعمل ايه بقى
بجد انا سعيدة بزيارتك دى
نورتينى

Fatma El-Zahraa Mohamed said...

بيرو
اولا حمدلله على السلامة،
ثانيا انتى عارفة موقفى منانكوا تتنقلوا لان ده ها يخليكى ساكنة بعيد عنى و ها افتقدك اكثر،:(
ثالثا: انتى عارفة بدعيلك من غير حاجة على المشروع لانك دايما فى بالى، اتمنى اراكى على خير

rack-yourminds said...

هو انتي نسيتي ولا ايه لقب البطل ههههههه

R.O.U.R.O.U. said...

7amdellah 3ala salamtk

3ndk 7a2,7atkoun zekrayat 7lwa
bs u dnno mmkn 2l gay 2a7la

عصفور المدينة said...

الاعتذار مقبول ولي قاعدة بتقول الاعتذار يكون بتدوينة جديدة

وانا باعتبر أحاسيس العزال دي أنا سميتها قبل كدة لما كنت باعزل برزخيات وكتبت بوست اسمه برزخيات وشبهت المرحلة دي بالبرزخ انت لسة شفتي حاجة بس سرعان ما نتأقلم

ولــــــــــو said...

حمد الله على السلامه
انشاء الله يكون السكن الجديد احسن وترتاحي وتتأقلمي بسرعه
مشروع التخرج ده بقى زي شكه الدبوس اهم حاجه الاجتهاد فيه وانشاء الله ربنا يكرمك
اسأليني انا مجربهم مرتين
بالتوفيق

مؤمنه said...

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
انشاء الله نشوفك تانى بأبهى صوره
انا بجد بزعل جدا على المدونات الى بتاخد القرار دى
وبناديهم يا جماعه خودوا التدوين جد شويه ايحنا بنوصل رساله ما تستحملش انها تنتهى كده بدون مقدمات لأى سبب من الأسباب
ارجعوا محتاجينلكم معانا
والسلام عليكم ورحمة الله وبركاته

CHICO said...

الارنب دا شبهك يا بيرو
خصوصا وانتى بتعزلى

momken said...

الف مبروك الشقه الجديده يا بيرو
كويس انك قولتى انك نقلتى لاحسن اروح عند البيت القديم
وافضل اصفر وانادى ومحدش يرد عليا
بس برضو هفضل اروح هناك كتير دى الشارع ده اخد منى رقات

على رائى الاستاذ قيس خير الديار ديار ليلى
بالنسبه للناس الى مش بتدون او بطلت تدوين ربنا يهديهم ياستى ويرجعوا علشان متزعليش
اصل زعلك يعز عليهم اوى

تحياتى

شمعة أمـــــل said...

لعب عيال
********
الله يسلمك يا جميل
انا عارفه انتى زعلانه قد ايه بس انتى عارفه لو عليا مكنتش بعدت
بس نعمل ايه حكم القوى
ايوا انا عارفه انك دايما بتدعيلى بس ادعيلى اكتر الايام دى
ربنا يخليكى لبا يا جميل

شمعة أمـــــل said...

wahed
*****
انت متعبتش الالقاب
انا يظهر كده هشيلهم كلهم عنك


R.O.U.R.O.U.
************
الله يسلمك يا جميل
ويارب الجاى يبقى احلى

شمعة أمـــــل said...

عصفور المدينة
************
طبعا شكرا على قبولك الاعتذار
وان شاء الله هنزل بوست جديد فى اقرب وقت
اهو البرزخ اللى انا فيه ده صعب اوى
صعب انك تسيب ذكريات سنين طويله
وترميها كده
تحياتى ليك



ولــــــــــو
*************
الله يسلمك
يارب اتأقلم عليه بسرعه
بس مفتكرش ان المشروع شكه دبوس
ده كأنه دقدقه شاكوش فوق الدماغ
ربنا يكرمك

شمعة أمـــــل said...

مؤمنه
*****
وعليكم السلام ورحمه الله وبركاته
بجد انا فرحانه اوى بزيارتك للمدونه لانك واحده من الناس اللى بحترمهم جدا
وياريت كل المدونين يفهموا الكلام ده
وياريت يرجعوا عن قراراتهم دى
وعليكم السلام ورحمه الله وبركاته


CHICO
*****
شريف باشا
انا حاسه بتريقه فى كلامك
بقى انا شبه الارنب
طب مش احسن من الارنب اللى انت بعتهولى

شمعة أمـــــل said...

momken
*******
اهلا بيك يا استاذنا
والله يبارك فيك
وبعدين انت لازم تعرف الناس كلها كده
مش قلتلك خليها سر
وبعدين مين ليلى دى يا استاذ
يظهر ان فى خيانه بتحصل


بالنسبه بقى للناس اللى غايبه عننا ومش بتدون
فربنا يهديهم يا سيدى
ويعقلهم كده
بس مفتكرش ان زعلى يهمهم
والا كانوا رجعوا عن قرارهم عشان مزعلش

شكرا على كلامك وبرضه مش هنسى عزومه كوستا

Fedaa AL Eslam said...

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

ربنا يكرمك ان شاء الله وترتاحى فى المكان الجديد الى انتى هتكونى فيه

وثانيا ربنا يوفقك فى المشروع بتاعك يا رب

شمعة أمـــــل said...

Fedaa AL Eslam
*************
وعليكم السلام ورحمه الله وبركاته
يارب يكون المكان الجديد مريح اكتر
بس اكيد ذكرياتى هتشدنى
ايوا انا محتاجه دعائكم ليا عشان المشروع
جزاك الله خيرا

Casper said...

حمد الله عالسلامة

رغم انى أول مرة أشوف المدونة

بس شدنى جدا انك من مواليد ليبيا

أنا من مواليد العراق على فكرة أيام الحرب مع ايران

وعشت فى ليبيا 4 سنين أيام الحصار

:D

كوارث يعنى

:D

المهم ربنا يعينك يااااااااارب فى المشروع

شمعة أمـــــل said...

Casper
*******
الله يسلمك
ربنا يخليك
وميرسى اوى على دعواتك دى
وبجد نورت المدونه المتواضعه دى

و القادم....أجمل said...

حمدلله علي السلامه يا جميلة

انا كمان

:(

هنعزل يناير اللي جاي

و بجد زعلانه اوووووووي

مش بحب الترحال

مش بحب أبعد عن ذكرياتي

:((

ربنا يوفقك في المشروع ياااااااارب

ربنا يسعدك يو يحفظك

و رمضان كريم

:)

رحيق الحب said...

اولا ربنا يوفقكك ويكون وياكى فى مشروع التخرج اللى بتعملية بس ليا سؤال هوا انتى يا ترى فى كورس بتاع جيل المستقبل ولا حاجة تانية يا ترى
ثانيا بجد الله يكون فى عونك اصلا موضوع العزال فى حد ذاته عذاب يا رب تكونوا خلصتوه وخلاص
ثالثا بقى فعلا شئ صعب جداااااا انك تمشى من مكان شهد فيه اجمل ذكراياتك وكل ايام عمرك حتى لو المكان اللى هتروحيه اكبر ميت مرة من اللى كنت فيه بس عموما هوا شئ صعب على النفس ربنا يكون وياكى ان شاء الله
وبعدين ايه موضوع مستحملين للاخر دية بقى اومال يعنى لو مش هنسحتمل اختنا اومال نتحمل مين يعنى
:)